Jogurtowe na maceracie z kocanki

Macerat i napar z kocanki dają podobno ładnie ziołowo pachnące mydło. Na pewno to sprawdzę. Na razie zależało mi na kolorze. Na macerat użyłam 50 g suszonej kocanki (kupiłam w zielarskim za 4,50) i litr oliwy pomace . Macerowałam w wolnowarze.

jk_14

Receptura:
700 g – oliwa pomace (macerat z kocanki)
100 g – olej ze słodkich migdałów
300 g – olej kokosowy
300 g – olej palmowy
100 g – masło shea
450 g – jogurt (mrożony w kostkach)
207 g – NaOH
7 ml – eteryczny olejek z drzewa herbacianego

  1. Znacznie wcześniej mrozimy jogurt. jk_01
  2. Odważamy składniki.
  3. Nastawiamy tłuszcze twarde do rozpuszczenia.
  4. Przygotowujemy ług. Najwygodniejszy jest dla mnie wysoki pojemnik z tworzywa PP. Wsypujemy wodorotlenek do jogurtu małymi porcjami za każdym razem mieszamy przed wsypaniem kolejnej porcji aż do rozpuszczenia poprzedniej.
  5. Łączymy tłuszcze twarde i miękkie.
  6. Dodajemy ług do tłuszczów mieszając cały czas łopatką. jk_07
  7. Blendujemy do lekkiego budyniu. jk_08
  8. Dodajemy olejek eteryczny. Mieszamy łopatką, potem krótko blendujemy. jk_09
  9. Wlewamy masę do formy i czekamy aż zakończy się proces zmydlania. Nie izolujemy formy, mydła mleczne mocno się grzeją.

     

Na razie zapach jest mocny, z czasem osłabnie. Kolor, bardziej żółty z pomarańczowymi akcentami niż beż, macerat cedzony przez sito, nie przez szmatkę, stąd drobinki roślin w mydle.

I jeszcze pieczątka, nie chciała się ładnie odbić, więc zrezygnowałam.

jk_23

2 uwagi do wpisu “Jogurtowe na maceracie z kocanki

Skomentuj

